Opgeruimd lentegevoel: heerlijk!


Lente. De eerste zonnestralen, het groen dat uit de bomen knalt. De energie die je daarvan krijgt, heerlijk toch? Dat gevoel wilden wij dit jaar versterken door in het begin van de lente grote schoonmaak te houden. Met als doel: huis op orde en rust in het hoofd, de rommel aan de kant, overzicht hebben, weten waar dingen terug te vinden zijn.

En dat is ons gelukt, we zijn bijna klaar met onze schoonmaak, ons huis is bijna op orde. We hebben heel hard gewerkt, al onze abonnementen door de mangel gehaald. Op basis van de USM-methode hebben wij al onze werkprocessen voor onze abonnementen opnieuw bekeken en aangepast. Deze schoonmaak betreft stap 1, hierna gaan we verder met onze projecten en interne processen.

Nieuwe werkomgeving

We hebben nu een nieuwe werkomgeving gecreëerd voor onze klanten en onszelf. Wij hebben gekozen voor Salesforce, een moderne software en cloudomgeving, waarin alle gegevens op één plaats worden verwerkt, met overzicht voor ons allemaal. Natuurlijk werkt in eerste instantie mail heel snel en makkelijk. Maar wees eerlijk, eigenlijk is het heel onhandig als je graag wilt samenwerken. Mail is dan omslachtig (je vergeet zo iemand mee te nemen), het kost veel tijd om alle berichten terug te lezen en op onderwerp bij elkaar te houden. In onze nieuwe werkomgeving staat alles bij elkaar en we werken erin samen met onze klanten. Alle communicatie is voor alle betrokkenen inzichtelijk, per melding, of ook per onderwerp. We zien allemaal de status van een melding en kunnen daarop acteren.

Een proefperiode en dan: gaan!

Wij hebben een aantal klanten bereid gevonden mee te doen met onze proefperiode die we houden van 1 april (geen grap) tot en met 28 april, vier weken dus. Dit betekent dat we vanaf 29 april helemaal overgaan, voor al onze abonnees, voor alle abonnementen. Wij vinden samenwerken in onze dienstverlening met onze klanten essentieel. En juist dit samenwerken ondersteunt Salesforce heel erg goed. Alles wat zich binnen een abonnement afspeelt en waarover wordt gecommuniceerd is in de werkomgeving gebundeld. Het staat nergens anders meer. Hiermee verbindt onze werkomgeving ons met onze klanten en geeft het tegelijkertijd toegang tot onze gedeelde kennis en gezamenlijke gegevens. Daarmee versterkt Salesforce ons gedachtegoed. Samen met Saar creëren wij op deze manier een fundament waarmee wij ons vak functioneel beheren nog weer beter kunnen uitvoeren.

Werkuitvoering verbinden met informatiehuishouding

We verbinden met Salesforce en Saar het uitvoeren van onze bedrijfsprocessen met alle te beheren onderdelen van de informatiehuishouding. Zodat wij niet alleen ons, maar daarmee ook jullie huis op orde hebben en bovenal: ook samen op orde houden. Zodat wij samen voortaan nog sneller, flexibeler en dus wendbaarder zijn. Zodat we samen nog beter bestand zijn tegen alle hectiek van de huidige, steeds maar weer veranderende (zorg)wereld.

USM, wat hebben wij daar samen aan?

Door onze werkwijze te baseren op de USM-methode gaan we nog eenduidiger werken, wat bijdraagt aan overzicht en inzicht en daarmee ook rust. Door de USM-methode te vertalen naar onze en jullie werkwijze, die gebruik maakt van onze gezamenlijke goede praktijken, kunnen wij nog effectiever werken. Helemaal nu Salesforce ons werken ondersteunt. We zijn dus vooral nog slimmer aan het standaardiseren, waarna we steeds verder kunnen automatiseren. En dat betekent voor onze klanten een beter zicht op allerlei verzoeken, vragen en wijzigingen. Maar ook zicht op wat dan de status is en welke prioriteiten om welke reden worden gesteld. Zodat we samen nog beter kunnen afstemmen en bijstellen en daarmee verbeteren.

USM, Salesforce en Saar

Vrijheid in gebondenheid. Het lijkt een tegenstrijdigheid, maar niets is minder waar. Wanneer gebondenheid bestaat uit een ijzersterk fundament gebaseerd op bouwstenen, dan geeft dit fundament enorme vrijheid. Toegepast op dienstverlening zorgt dit ervoor dat iedereen die in de dienstverlening een rol speelt zichzelf heel zelfstandig in vrijheid kan richten op wat essentieel is. Je wordt dan niet afgeleid door bijzaken. Zo ontstaat focus op en vrijheid voor creativiteit. Focus op de (service)inhoud, op dat waar het werkelijk om gaat. Daarom omarmen wij de USM-methode. Door dit in combinatie met Salesforce en Saar te doen, maken wij onze dromen waar:

Onze kennis en kunde zodanig inzetten dat we zorgorganisaties zo effectief mogelijk hiervan gebruik kunnen laten maken, tegen zo laag mogelijk kosten.

Doen jullie mee?

Lees mee in onze Saar bieb wat we de komende tijd aan onze klanten beschikbaar stellen of vraag om meer informatie bij de bij jou bekende Infozorger. Digitaal vragen kan natuurlijk ook, graag zelfs, stel jouw vraag via dit formulier.

24 maart 2021