Klantendag Infogrip Dossier


Tijdens de klantendag 'Infogrip Dossier'  hebben wij samen met onze klanten Infogrip nader bekeken. Wij hadden er lol in, en het was nuttig. Voor klanten en voor onszelf.

Vaak gebruiken onze 'Infogrip-Ons' klanten ons Infogrip-abonnement om data te ontsluiten uit OnsDB ten behoeve van de administratieve en financiële inzichten. Maar Infogrip kan veel meer. En dat wilden we graag onder de aandacht brengen: informatie handig presenteren over het zorgproces. Daarom hebben wij op één van onze recente klantendagen laten zien hoe wij met Infogrip ook data halen uit Ons Dossier.

Inzicht in uw administratie, en zeker ook in uw zorgproces

Abonnees kunnen beschikken over onze standaard Infogrip-rapportages. Een paar daarvan hebben we laten zien. Onder andere onze rapportage over de Melding Incidenten Cliënten (MIC). MIC-meldingen worden doorgaans vastgelegd via een vragenlijst. Via Infogrip kunnen we informatie uit deze vragenlijst halen die de organisatie en de teams helpt om inzicht te krijgen in de MIC-meldingen om te leren van deze incidenten.

We hebben met elkaar gesproken over welke informatie uit het dossier nuttig is om de kwaliteit van het zorgproces te verbeteren en inzichtelijk te maken. Allerlei goede voorbeelden zijn aan gedragen en besproken.

De risicosignalering is bijvoorbeeld een bron van informatie. Met behulp van Infogrip kunnen we laten zien hoe vaak een risicosignalering wordt vastgelegd bij de cliënt. Nog veel interessanter is de inhoudelijke informatie die uit de risicosignalering komt. Als u bijvoorbeeld via Infogrip ziet dat steeds meer cliënten een verhoogd risico hebben op decubitus, kunt u binnen de organisatie met elkaar in gesprek gaan over wat de oorzaken hiervan (kunnen) zijn. En daarna: gericht actie hierop nemen.

Rapport- of dashboardweergave: wat u maar wilt

Infogrip kan data op allerlei manieren laten zien en presenteren. Meest bekend is de, inderdaad soms wat saaie, maar nog altijd handige rapportweergave. Minder bekend, maar even zo handig en veel leuker om te zien, is de dashboardweergave. Deze laatste mogelijkheid is gebruikersvriendelijker en eenvoudiger en spreekt daardoor vaak meer aan. Daarom weergave geschikter om de zorgprofessional direct een actueel beeld te geven van een aantal indicatoren.

Wij zijn blij, want door deze kleinschalige klantendag, hebben we gehoord en direct gesproken over de mogelijkheden, die elke dag weer kunnen meehelpen om de zorg te verbeteren. Door het geven van beter, duidelijker, herkenbaarder en overzichtelijker inzicht.

Kortom, zo begrepen we ook van onze klanten: zeker voor herhaling vatbaar!