Blog | Vernieuwende tijden


Het werken op kantoor lijkt (is) zo lang geleden... Van altijd op kantoor werken naar altijd thuis werken was een grote overgang. Ik kijk er het meest naar uit om collega’s weer in het echt te zien. Maar met vrijwel alleen online contact blijken we ook prima uit te voeten te kunnen. Bloggen past daar goed bij; zo kunnen we online iets van onszelf en Infozorg laten zien. Wie zijn we en waar zijn we mee bezig?

Een blog maken dus. Is het leuk om een verhaal te schrijven over mij, het werk of toch iets anders? Zo sta ik vaak voor keuzes, en bedenk: is het beter om links, rechts of toch rechtdoor te gaan? En is vervolgens het uiteindelijke resultaat van die keuzes wel ‘goed’ genoeg? Iets goed doen is mijn doel, ik wil geen fouten maken. En dat is best lastig… Dit doel brengt mij best wat belangrijks, namelijk interne motivatie; ik wil graag door totdat het ‘goed’ is!

Goed, beter, best

Het is nu alweer bijna twee jaar geleden dat ik bij Infozorg begon. Ik kwam hier terecht en dacht: hee dit past. Want het steeds maar ‘goed’ doen, en sterker nog, steeds weer beter doen, is een belangrijk onderdeel van onze organisatie. Naast de drive om het ‘goed’ te doen, vind ik het belangrijk om in een positieve werkomgeving te werken. Waar wordt samengewerkt, waar collega’s worden gewaardeerd, en waar interesse wordt getoond in de persoon, met vragen als: wat heb jij nodig om te groeien? Wat is voor jou belangrijk? Wie ben jij? Wat wil jij? Dat draagt bij aan mijn werkmotivatie.

Mijn werk houdt, samenvattend, in: het beheren van processen binnen onderdelen van de interne organisatie. Zoals bijvoorbeeld het onderhouden (en uitvoeren) van onze processen rondom onze bedrijfsvoering, informatiebeveiliging, informatiehuishouding en dus Saar, personeel, applicatie architectuur, visie en natuurlijk onze dienstverlening aan onze klanten.

Veranderingen omarmen

Dat betekent dat ik veel bezig ben met veranderingen en nieuwe ontwikkelingen binnen de organisatie die uiteindelijk leiden tot verbeteringen. Nu zijn we bijvoorbeeld bezig met een groot project om de methode ‘Universeel Service Management’ (USM) te omarmen. We zorgen er hiermee voor dat al onze processen eenduidig zijn en gestandaardiseerd uitgevoerd worden, om efficiënter te kunnen werken en daarmee makkelijker en beter onze klanten van dienst te kunnen zijn.

Dit betekent ook dat ik het uiteindelijke resultaat van ons werk bij zorgorganisaties, laat staan de zorg van cliënten, niet direct beïnvloed. Ik werk namelijk niet met klanten samen. Het betekent echter wel dat ik beïnvloed hoe we intern het werk uitvoeren, zodat we het werk bij klanten effectief uit kunnen voeren en dat telkens verbeteren. Wij zijn en blijven een continu optimaliserende organisatie, en ik ben blij om daaraan bij te dragen!

26 januari 2021